luni, 6 februarie 2012

Povesti cu asiatici

Povestea 1. Chinezii

M-am intalnit cu un cuplu de tineri chinezi, din Beijing. M-au intrebat de unde sunt si le-am spus ca din Romania. Iar ea, cu o engleza stricata:

"Romania, the capital is at Bucharest, neighbourghs are Moldova, Ukraine, Bulgaria... The last president is... Ki.... Ki... Ki-cescu?"
"Ceausescu?" o intreb eu
"Yes, yes, Ceausescu"

Am ramas blocat cateva secunde... ce invata chinezii la scoala... I-am explicat ca pana in 1989, a fost Ceausescu presedinte. Apoi ma mai intreaba daca moneda este Euro, si ii spun ca nu inca. Imi spune ca sotul ei e foarte pasionat de istorie si geografie, si ca i-ar placea sa stie mai multe de la mine, dar ca nu vorbeste engleza.

Sistemul de invatamant din China trebuie sa fie foarte performant in spalarea de creiere.

Ii intreb apoi "Did you hear about the earthquake? There is a tsunami warning." Tipa se uita lung la mine si ma intreaba (de cateva ori, pana am inteles ce vroia sa zica): "Are these watersports? What other sports did you do here?" 

Iar am ramas blocat.

bor_62

Povestea 2. Taiwanezii

Stateam cu aparatul in mana pe plaja si aud cum cineva imi spune: "Great lens... 35mm f stop 1.4. I have the same lens at home". Ma uit peste umar si acest barbat asiatic cu un 550D la gat se uita la aparatul meu foto.

"But the body is fantastic" imi zice, "I would love to have a body like that".

Mai vorbim putin despre aparate foto, Canon in general, dupa care il rog sa imi imprumute obiectivul lui sa trag cateva cadre cu el. Era un 16-35mm f/2.8 L, un obiectiv pe care mi l-am dorit de fapt, dintotdeauna. Pe masura ce trece timpul, vreau sa vad lucrurile din ce in ce mai wide.

Ne schimbam obiectivele intre noi la loc, si la final imi mai zice o data:
"I love your body!"

Eu, iar blocat.

bor_61

Acesta e poza pe care am facut-o cu obiectivul 16-35mm @ la 16mm:

bor_60



Niciun comentariu: